Szlaki Łącznikowe

Szlak Osiek – Kosmolów

Szlak łącznikowy Osiek – Kosmolów -Szlak ma długość 2100 m.

OPIS SZLAKU

Szlak łącznikowy OsiekKosmolów oznakowany kolorem pomarańczowym stanowi połączenie pomiędzy czarnym szlakiem „Kordonów Granicznych”, a przecinającym powiat olkuski głównym Jurajskim Szlakiem Rowerowym Orlich Gniazd PTTK.

Dzięki temu turyści wędrujący czarnym szlakiem mogą zmienić trasę i dojechać do Olkusza szlakami rowerowymi bez konieczności korzystania z ruchliwych dróg. Daje on także możliwość samodzielnego zaplanowania tras rowerowych dostosowanych do potrzeb i możliwości turystów.

PRZEBIEG SZLAKU

Szlak rozpoczyna się przy skrzyżowaniu pod Osiekiem, na niewielkim położonym w lesie placyku, gdzie czarny szlak skręca pod kątem prostym. Z tego miejsca pomarańczowy szlak łącznikowy prowadzi prosto na północ nieutwardzoną drogą powiatową.

Po 150 metrach mijamy po prawej leśniczówkę i od tego miejsca zaczyna się asfaltowa nawierzchnia drogi.
Po przejechaniu pół kilometra od leśniczówki, zaraz przy pierwszych zabudowaniach Osieka skręcamy w prawo (na wschód) w drogę prowadzącą pomiędzy domami. Czeka nas dość stromy podjazd. Na dystansie 400 m musimy pokonać 25 m różnicy wzniesień. Wkrótce, prowadząca przez pola droga zaczyna lekko opadać.
Potem szlak prowadzi skrajem widocznego z prawej strony lasu, a następnie wkracza w las i kończy się na skrzyżowaniu nad Zimnodołem przy Jurajskim Szlaku Rowerowym Orlich Gniazd. (2,1 km szlaku)